Trendy rynkowe
Trendy rynkowe
autorem artykułu jest IntraCOM - G IntraCOM - G
Małe spółki coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że ich wizerunek w internecie jest bardzo skuteczną bronią w walce rynkowej ze średnimi i dużymi firmami. Dobra strona WWW w połączeniu ze zbudowaniem bliższych relacji z Klientem daje firmie doskonałą broń. Jeżeli jeszcze włączy się w to systemy B2B otrzymuje się wspaniałe narzędzie do osiągnięcia sukcesu rynkowego.
Internet jest tym miejscem, gdzie mali przedsiębiorcy, przy niewielkich nakładach finansowych, mogą z powodzeniem konkurować z największymi. Obecnie obserwujemy, że coraz częściej potrafią oni wykorzystać to medium.
Przykładem powyższych trendów jest firma Ls-Narzędzia. Kierownictwo spółki podeszło do sprawy zaistnienia w internecie z pełnym profesjonalizmem i powierzyło opracowanie koncepcji i grafiki Agencji IntraCOM z Katowic. Takie rozwiązanie pozwoliło przygotować doskonałą stronę WWW, która została zaprojektowana dla wszystkich potencjalnych grup odbiorców. Dodatkowo, zaimplementowany system InCMS, pozwala aktywnie prowadzić politykę marketingową i zarządzać każdą częścią witryny internetowej.
W kolejnych etapach planowana jest również rozbudowa witryny o systemy biznesowe.
Inna grupa maÅ‚ych firm próbuje samodzielnie swych siÅ‚, wykorzystujÄ…c znajomych lub też studentów do stworzenia „stronki”. Takie podejÅ›cie do problemu jest błędne, ponieważ bardzo czÄ™sto koÅ„czy siÄ™ druzgoczÄ…cÄ… porażkÄ…, z powodu nieznajomoÅ›ci podstawowych zasad marketingu i specyfiki Internetu.
W przyszłości owocuje to tylko tym, że właściciel takiej firmy jest zniechęcony do nowych technologii. Nie będzie on już potrafił wykorzystać szansy jaką daje mu globalny rynek oraz możliwość aktywnego kreowania własnego wizerunku.
W całym tym wywodzie istnieje jednak mała luka. Jest nią niewielkie zainteresowanie renomowanych agencji reklamowych Klientami z najniższej półki (tzn. prowadzącymi działalność lub też niewielką spółkę). Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka, a do najważniejszych należą:
- obawa przed wypłacalnością Klienta,
- obawa o zbyt niski budżet,
- niechęć w angażowaniu się w kampanie o niewielkim zasięgu,
- obawa o zbyt duży wpływ właścicieli firmy na ostateczny kształt kampanii.
Każdy z tych punktów można bardzo łatwo obalić, ponieważ w praktyce zdarza się tak, że to najwięksi Klienci z portfela agencji są najbardziej kapryśni i nieprzewidywalni. Współpraca z Klientem prowadzącym niewielkie przedsiębiorstwo układa sę wspaniale jeżeli konsultant z agencji potrafi znaleźć wspólny język z jego pracownikami i nim samym. Najważniejsze jest aby dostrzegli oni światełko w tunelu i aktywnie włączyli się w prace koncepcyjne, a ich znajomość rynku plus doświadczenie pracownika agencji pozwolą osiągnąć sukces.
--
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Jak bezpiecznie zorganizować wyjazd integracyjny i spać
Strzelanie - malowanie, czyli wszystko co powinieneÅ› wi
Cykl: Komunikacja II
Czy Polsce grozi powrót do epoki Gierka?
Nie taki diabeł straszny